Kategorijos

Aktyvus judėjimas sustiprina geresnę žmogaus savijautą

Aktyvus judėjimas sustiprina geresnę žmogaus savijautą

Naudojantis Lietuvos ir Amerikos mokslininkų ir sveikatos srities specialistų atliktais tyrimais tenka pripažinti, kad Lietuvos gyventojai vis labiau artėja prie tos rizikos faktorių, kai sunegaluojama dažniau, sunkiau, o kartais, sutrikusios sveikatos atstatyti nebepavyksta. Sveikatos sutrikimai nustatyti įvairūs, pradedant nuo prasta vidine savijauta iki sutrikusio kraujospūdžio ir baigiant įvairiais negalavimais.

Kalbant tik apie blogos savijautos problemas galima pabandyti prisiminti ir vaikystę, kai dar senelis ar senelė vis kartodavo, jog būtina judėti dažniau, kad gera savijauta pati mus susirastų. Greičiausiai, kad dauguma šiuolaikišką gyvenimą gyvenantys yra pamiršę pagrindinę taisyklę ir yra linkę nukrypti nuo pagrindinio kelio, kuriame žmogus jaučiasi žvalus, sveikas ir energingas.

Dažnas, greičiausiai, retkarčiais pagalvoja ir prisimena būtent tuos momentus, kaip buvo gera, kai savijauta nekeldavo jokių rūpesčių, o pasitikėjimas tiesiog nešdavo lyg ant sparnų. Deja, bet šiuolaikinis gyvenimas turi daugiau minusų nei pliusų. Vienas iš didesnių minusų yra per mažas laiko skyrimas savo asmeninio gyvenimo aktyvumui. Kaip sakė mūsų senoliai: „stipriame kūne, stipri siela“. Taigi, viena iš priežasčių, kodėl Jūs pradėjote vis dažniau jaustis prastai, Jūsų širdies ritmas tapo nepastovus, gali būti tai, kad Jūsų kasdieniniame gyvenime ir organizmui pradėjo trūkti aktyvumo. Kaip tai įgyvendinama?

Pradėkime nuo to, kad gerą nervų sistemos veiklą, gerą savijautą ir energingumą suteikia fizinis aktyvumas. Suprantama, kad vaikų ir vyresnio amžiaus fizinis pajėgumas nėra vienodas. Vaikai juda daugiau ir dažniau, nes aktyvumas būtinas jų augimui bei vystymuisi, tačiau suaugusieji, ne visi stengiasi išlaikyti didesnį fizinį krūvį, neretai tam pritrūkstama laiko ar noro. Sveikatos specialistai pataria, kad didesnio fizinio krūvio bijoti neverta, fizinis aktyvumas nėra didelių distancijų bėgimas, pavyzdžiui kaip dalyvavimas marato bėgime ar nuo ryto iki vakaro stengtis kuo daugiau išlieti prakaito sporto salėje.

Žinoma, sveika ir taisyklinga mityba, taip pat yra neatsiejama geros savijautos dalis, bet, jei Jūsų fizinis aktyvumas bus per mažas, sveikos mitybos tikrai nepakaks, todėl specialistai pataria imtis asmeninių veiksmų patiems, atšilus orams žaisti badmintoną, pamėtyti krepšinio ar paspardyti futbolo kamuolį, vietoj kėlimosi liftu, rekomenduojama lipti laiptais, šiltais orais nuvykti prie ežerų ar jūros, pasiplaukioti, plaukimas taip pat yra įrašytas į fiziniam krūviui sudarytų ir rekomenduojamų pasiūlymų sąrašą, o pasivažinėjimas dviračiu galėtų būti vienu pagrindiniu transportu į darbą arba tiesiog smagesniu laisvalaikio praleidimu aktyviau. Na, o jei neturite ūpo užsiimti iš pasiūlytų variantų aktyviam ir fiziniam krūviui palaikyti, specialistai siūlo pačią paprasčiausią alternatyvą – pasivaikščiojimą. Vieni jau yra atradę Šiaurietišką pasivaikščiojimo būdą, kiti stengiasi vaikščioti spartesniu žingsniu, kas taip pat suteikia Jūsų organizmui papildomą fizinį krūvį, ko pasekoje gaunamas taip norimas rezultatas - geresnė savijauta.

Nevenkite fizinio krūvio, jauskitės sveikai.