Kategorijos

Kardio treniruočių nauda

Kardio treniruočių nauda

Daugelis yra girdėję apie sveiką gyvenimo būdą, gerą savijautą ir ne kartą yra pagalvoję, kad jaustis gerai – super. Mūsų širdies ritmas taip pat įtakoja savijautos būseną ir tie, kurie turi širdies sutrikimų ar viršsvorio galėtų patvirtinti tai, kad nuolatinės mintys apie geresnę savijautą vis didėja ir intensyvėja. Tačiau, tik pagalvojimo tikslo įgyvendinimui nepakanka, tam privalu pridėti ir asmeninių pastangų.

Yra atlikta ne mažai mokslinių tyrimų dėl per didelio antsvorio mažinimo, širdies darbo gerinimo ir kraujospūdžio atstatymo, parenkant pačius įvairiausius metodus siekiant geriausių rezultatų. Būdų tai atlikti yra labai daug, teoriniai sprendimai aptaria daug gerų metodų, tačiau pradėjus juos taikyti ir įgyvendinti praktiškai, gauti rezultatai pateikia savo išvadas. Taigi, koks metodas ar pratimai galėtų sureguliuoti kraujospūdį, sustiprintų širdies darbą ir padėtų atsikratyti papildomo svorio?

Ką Jums teko girdėti apie kardio treniruotes? Greičiausiai, kad ne daugelis žino, kokios paskirties yra šios treniruotės, kokie įrankiai tam naudojami ir kokių rezultatų galima tikėtis. Pradžioje, kad nekiltų per daug klausimų, norėtume supažinti su kardio treniruočių sąvoka. Šių treniruočių metu, žmogaus širdies ritmas yra pakeliamas iki jos maksimalių galimybių, kalbant procentaliai, tai yra iki 80 procentų nuo įprasto širdies darbo režimo. Kaip pavyzdį galima pateikti tokius užsiėmimus kaip aerobika, greitesnis važiavimas dviračiu ar bėgimas, kurie galėtų būti priskirti prie kardio treniruočių. Taigi, kardio treniruotė yra organizmo privertimas dirbti maksimaliu režimu nustatytą laiką, panaudojant įvairius pratimus bei svarmenis. Šios treniruotės gali būti skirstomos į dvi dalis, tai yra į didelio krūvio ir mažo krūvio treniruotes. Tai priklauso nuo individualių kiekvieno žmogaus savybių, nes kiekvienas gali išlaikyti skirtingą krūvį.

Kokia gi yra kardio treniruočių paskirtis, toks klausimas galėtų kilti daugeliui, todėl svarbu žinoti, kad šios treniruotės gerina širdies darbą, organizmo medžiagų apykaitą ir aktyviai degina riebalų perteklių, ko pasekoje gaunamas bendras rezultatas – numestas viršvoris, stabilus širdies darbas ir kraujospūdis, bei geresnė savijauta. Vienas iš paprastų įrankių tokių rezultatų siekimui galėtų būti bėgimo takelis, kurio panaudojimui ar pačiai treniruotei neįtakos jokios oro sąlygos. Jei atvirai, bėgimo takelių kaina nėra didelė, lyginant su protinga investicija į savo sveikatą bei geresnę savijautą. Per dieną skyrus laiko nuo 15 iki 90 minučių intensyvioms treniruotėms, triskart per savaitę, teigiamų rezultatų laukti ilgai neteks. Derėtų atminti, kad specialistų rekomenduojamas optimalus internsyvių kardio treniruočių laikas yra apie 35-45 minutės.

Labai svarbu žinoti, kad kardio treniruotės nederėtų pradėti savarankiškai, itin yra svarbus momentas, kai treniruočių metu yra tiksliai paskaičiuojamas Jūsų spaudimas, todėl nepatariama savivaliauti, lengviau pasikonsultuoti su treneriu, kuris sudėlios Jūsų treniruočių grafiką. Po to, kai treneris Jums suteiks visą informaciją apie treniruočių ciklą, treniruoklius galėsite pritaikyti ir savo namuose, nes šiuolaikiški treniruokliai turi galimybę tiksliau paskaičiuoti širdies darbą ir jos atsistatymo laiką po internsyvios kardio treniruotės.

Taigi, sprendimus priimkite atsakingai, būkite žvalūs ir energingi.